דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להתבלט בעסקים: על מס ערך מוסף ומיתוג מוצלח 

מאת    [ 05/04/2006 ]

מילים במאמר: 614   [ נצפה 5857 פעמים ]

בשוק שבו חברות רבות הופכות להיות דומות יותר ויותר האחת לשנייה, איך נוכל להבטיח למוצר שלנו את היתרון התחרותי שיביא את הלקוחות דווקא אלינו?

מיום ליום חברות רבות הופכות להיות דומות יותר ויותר האחת לשנייה. אין כמעט הבדלים בין מוצרי החברות השונות ואת אחת מהן לא ממציאה את הגלגל ואם חברה מנסה להמציא פטנט חדש או גימיק מסחרי, לא עובר יום או יומיים והחברות המתחרות ישר מנסות לתת מענה מתאים.

אם חברה הוציאה פטנט, אז על ידי שינוי קל במוצר ניתן לחקות אותו. אם החברה יצאה במבצעים מיוחדים, ישר ניתן לראות מבצע דומה בחברה המתחרה. המצב דומה גם במתן השירותים התומכים והנלווים: החברות הבינו שהלקוחות רוצים לקבל שרות טוב, אז הן מעמידות סוללת של אנשי שרות. אנשים רוצים שהמוצר יהיה אמין ואיכותי אז החברות נותנות בטחונות לפעולת המכשירים.

איך ניתן ליצור יתרון תחרותי בשוק לא שוק?

על ידי הוספת הערך המוסף למוצר או לחברה נוכל ליצור יתרון תחרותי על פני המתחרים. מה הוא אותו ערך מוסף? כולנו מכירים את המושג מס ערך מוסף. שמו של המס נקרא כך כי בכל שלב בחיי המוצר בשרשרת מוצר מתווסף אליו מס.

גם אנו, כבעלי חברות או כיצרנים, צריכים להעניק למוצר או לשרות שלנו ערך מוסף בכל שלב של שרשת המוצר, אבל בצורה מעט שונה; אם אנחנו יצרנים של מוצר מסוים, עלינו להעניק ערך מוסף למוצר שלנו כדי שהסיטונאי יקנה את מוצרנו ולא את מוצרי החברה המתחרה. אם אנחנו סיטונאים אנו צריכים לתת ערך מוסף למוצרינו כדי שהקמעונאי יקנה את מוצריו מאיתנו ואם אנו קמעונאים ודאי שאנו צריכם לתת ערך מוסף למוצרים שלנו כדי שהצרכן יקנה את המוצר מאתנו ולא מחנות מתחרה.

המוסף הוא בעצם מיתוג החברה או המוצר ומיתוג זה מכלול של פעולות פיזיות (מוחשיות) ושיווקיות אשר נותנות לחברה או למוצר ערכים חיוביים, בעיני המתבונן. מיתוג נכון אף גורם לרגשות הערצה ולשייכות אצל לקוחות החברה.

"דמיין שהעסק שלך הוא בחורה"

ברצוני להעניק לכם סוד קטן וחשוב איך אפשר להתייחס לנושא המיתוג, גם אם אתה לא בעל תואר בשיווק או אדם שעבר הכשרה מתאימה בנושא. פשוט - אם אתה גבר דמיין שהעסק שלך הוא בחורה ואם את בחורה, דמייני שהעסק שלך הוא בחור. עכשיו, נסה לתאר איך אפשר לשפר את הבחורה כדי שתהיה מושכת. למשל על ידי מראה חיצוני, שם, לבוש מתאים ושימוש בשפה מתאימה ומושכת.

המיתוג בשוק הסלולארי

את תופעת הערך המוסף או המיתוג בכל שלביה ניתן לראות בברור בשוק הטלפונים הסלולריים בארצנו. כולנו כבר יודעים שאין הבדל בין שלוש החברות הגדולות בארץ שמספקות שירות זה. השירות של כולם מעולה, המחירים אף הם מתכנסים למחיר אחיד.

ובכל זאת, מה גורם לנו להעדיף חברה אחת על מתחריה? ההעדפה היא בעצם הערך המוסף של החברה. לדעתי, חברת אורנג? עושה זאת טוב מכולן. היא הצליחה לכבוש את השוק על ידי מיתוג נכון של החברה כמו - מרכזי שירות מפוארים, אתר אינטרנט יעיל והכנסת מסרים נכונים ויפים. הפעולות הללו גרמו לאנשים להרגיש הערצה וחיבה מיוחדת לחברה.

לפי כתבה שפורסמה לאחרונה, "בפעם הראשונה: פרטנר הציגה את ההכנסות הגבוהות ביותר. פרטנר הציגה הכנסות של 5.123 מיליארדי שקלים, עקפה את סלקום במיליוני שקלים בודדים, בכך חטפה מסלקום את הבכורה בשורת ההכנסות".

יד אליהו או היכל נוקיה?

ניתן לראות גם את הצלחת תופעת המיתוג בשוק של ספקי המכשירים לחברות הסולארי. חברת נוקיה למשל, מפרסמת וממתגת את מוצריה ואת שם החברה. פעולת המיתוג הבולטת ביותר של נוקיה היא אימוץ אולם הכדורסל של קבוצת מכבי תל אביב בכדורסל ששינה את שמו מ"יד-אליהו" ל"היכל נוקיה". לנו זה נראה קצת מוזר, הרי אף אדם לא הולך וקונה ישירות מחברת נוקיה טלפון, אז למה להשקיע בפרסום ומיתוג המוצרים כפי שהיא עושה?! ראשית, חברה זו פונה אלינו, הלקוחות, ומכניסה לתת מודע שלנו את מוצריה ובנוסף, פעולה זאת גורמת לקבלת ערך מוסף אצל ספקי הטלפונים ולכן רוב הספקים רוצים ואף מעדיפים לרכוש את מוצרי החברה.

ניתן לראות זאת בהכנסת מכשיר נוקיה ראשון לחברת פלאפון באוגוסט הקרוב לפי כתבה שפורסמה באתר ynet.
איל בדנר מחבר הספר תנו לעסקים לחיות
מהנדס תוכנה וניהול תעשיתי
אתר הספר http://www.badner3.2ya.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב